Tavas smaržas – Tavs apģērbs!

Facebooktwittergoogle_pluslinkedintumblrmail

aromatherapy1Smaržas – tas nav vienkārši aromāts. Smaržas ir veids, kā Tu vari uzsvērt savu individualitāti. Ar to palīdzību vari par sevi pateikt daudz- vai esi maiga, sievišķīga, vai stipra un nelokāma… Viltīga, noslēpumaina… To izvēle liecina arī par Tavu gaumi, gluži tāpat kā tad, kad izvēlies un nēsā apģērbu. Ne velti tiek uzskatīts, ka smaržas ir Tavs otrais apģērbs, un ir daļa sieviešu, kuras, nelietojot smaržas, jūtas kailas.

Smaržas patiesībā ir ļoti sens izgudrojums. Tās cilvēce pazina jau Senajā Ēģiptē. Ēģiptiešu spēja augus un puķes pārvērst smaržās ir viņu kultūras sastāvdaļa. Aromāti tika izmantoti gan reliģiskās ceremonijās, gan ārstnieciskos nolūkos, gan mīlas rotaļās. Mums visiem zināmā Ēģiptes valdniece Kleopatra bija liela smaržu cienītāja. Ir pat leģenda, kura vēsta, ka valdniece ar smaržām apsmidzinājusi sava kuģa buras, lai viņas aromāts izplatītos un, tuvojoties ostai, visiem vēstītu par viņas ierašanos.

Senatnē smaržas bija noteikta sociālā statusa privilēģija. Tika audzēti speciāli ziedu un augu dārzi smaržu iegūšanai. No Senās Ēģiptes parfimērija izplatījās arī Senajā Grieķijā, kur tā stingri tika saistīta ar dieviem. Arī Senajā Romā ienāca parfimērija, tur vīrieši pēc skūšanās mazgāja seju ar aromātiskajiem maisījumiem. Romieši bija ļoti iecienījuši pirtis. Pēc to apmeklēšanas obligāti ķermeni iesmērēja ar aromātiskajām eļļām.

Tā kā Senajā pasaulē attīstījās arī tirdzniecība, smaržas ātri izplatījās pa visu pasauli.

600x1000_fitbox-perfume_bottle_aIzvēloties smaržas, jāņem vērā, ka ir tā saucamie „rīta” un „vakara” aromāti. „Rīta” aromāti ir svaigāki un gaisīgāki, bet „vakara” – spēcīgāki. Katrai dzīves situācijai jāizvēlas savs aromāts, jo aromāts ir kā apģērbs. Smaržas ietekmē arī garastāvokli – tas var uzlaboties vai pasliktināties aromāta ietekmē. Svarīgi atcerēties arī to, ka dažādos vecumposmos būtu jālieto  atšķirīgi aromāti. Tas pats attiecas uz gadalaikiem – aromātus vajadzētu izvēlēties atkarībā no gadalaika.

Aromāta noturību ietekmē arī tas, vai tas ir tualetes ūdens, parfimērijas ūdens vai smaržas. Visnoturīgākās un, protams, visdārgākās ir smaržas.  Te svarīgi zināt, ka cilvēks pats savas smaržas jūt vien 3-4 stundas. Pēc tam pie tām pierod un aromātu jūt vairs tikai apkārt esošie. Tāpēc nevajadzētu steigties iesmaržināties atkārtoti, ja vairs nejūt savas smaržas!

Svarīgi zināt arī to, ka katram cilvēkam uz ādas viens un tas pats aromāts tomēr smaržos atšķirīgi, jo mēs paši par sevi esam atšķirīgi tīri „ķīmiski”.

Interesanti, ka cilvēki ar dažādiem psiholoģiskajiem tipiem – sangvīniķis, holēriķis, melanholiķis un flegmatiķis-, izvēloties tādu vai citādu aromātu, var vai nu uzsvērt, vai „noslāpēt” kādu no savām temperamenta iezīmēm.

Ne mazāk svarīgi zināt, ka aromātiem piemīt spēja iedarboties uz cilvēku psiholoģiskā līmenī. Smaržas ietekmē cilvēka domas un jūtas. Domāju, ka mums visiem ir gadījies tā, ka, sajūtot kādu pazīstamu aromātu, atmiņā uzaust seni notikumi… Tātad – mūsu atmiņām arī ir aromāts!

Aromāta „virzienu” var noteikt arī pēc iepakojuma nokrāsas. Piemēram, gaišie (zaļie, zilie) vienmēr būs vieglie aromāti. Dzeltenie, oranžie – siltie, spēcīgie aromāti.

Lai nu kā – smaržu izvēlē tomēr galvenais un svarīgākais, lai Tev pašai tās patiktu! Jo aromāts patiešām ietekmē mūsu pašsajūtu!

Facebooktwittergoogle_pluslinkedinrssyoutubetumblr